Jsme specialisté na redesign log a vizuální identity
Dynamo vytvořilo novou vizuální identitu pro celou řadu renomovaných firem. Nabízíme tvorbu nových log i úpravy stávajících, vždy v souladu s celkovým firemním vizuálním stylem. V případě inovace designu u zavedených a léta používaných log je optimálním řešením zpracování tzv. studie redesignu. Naše metodologie zaručuje, že klient dostane řešení, které nejvíce odpovídá jeho vizi dalšího směřování firmy. Může jít o kompletní rebranding, redesign nebo jen refresh vizuální identity. V návaznosti na zvolené řešení zpracováváme prezentační a komunikační materiály, mediální kampaně či online prezentace.
Co je rebranding?
Rebranding je strategické rozhodnutí, na jehož základě se kompletně mění vizuální identita, logo a někdy dokonce i název. Jedná se o zásadní moment v životě firmy, obvykle spojený s ambicí oslovit novou cílovou skupinu či proniknout na nové trhy. Často k němu dochází také při fúzi či akvizici jiného subjektu. Vytvoření zcela nové vizuální identity vyžaduje pečlivou přípravu v podobě analýzy konkurence a situace na trhu, definování příběhu značky, jejích hodnot a očekávaného přínosu rebrandingu.
Příklady: Teta drogerie, Basketball.cz, Český volejbal
Co je redesign?
Redesign je výraznější úprava loga, která do určité míry zachovává kontinuitu se stávající vizuální identitou. Název se nemění, častá je snaha o návaznost na symbol či jiný významový prvek. Typické jsou výrazné změny výtvarné stylizace, typografie a někdy i barevnosti. Často je třeba s novým logem vyvinout i nový charakteristický vizuální styl, který přispívá k jednoznačné identifikaci.
Příklady: SYNER, Moser, Ezpada, Super zoo
Co je refresh?
Refresh loga, někdy také označovaný jako facelift, znamená jeho aktualizaci, nejčastěji z důvodu vizuální zastaralosti či akcelerace konkurence na trhu. Jedná se většinou o změnu stylizace symbolu, úpravu barevnosti či upgrade typografie. Často se jedná o vícefázový proces, kdy se několika dílčími kroky docílí podobného efektu jako v případě redesignu, jen v delším časovém horizontu.
Příklady: Škoda Transportation, Economia, Best, AV ČR
Svět výhodných transakcí
Akcenta je nebankovní instituce, která se specializuje na devizové obchody pro firemní klientelu. Nabízí rychlejší zpracování platebních transakcí a výhodnější měnové kurzy než jakákoli banka. Cílem redesignu bylo podpořit další rozvoj společnosti a umožnit efektivní komunikaci na úrovni špičkových fintech firem.
Nová éra, nová identita
V uplynulých letech se průmyslově-technologická skupina Czechoslovak Group, která provozuje výrobní kapacity v osmi zemích na třech kontinentech a exportuje své produkty do celého světa, díky úspěšným akvizicím výrazně rozrostla. Nové logo a vizuální identita tak akcentují její proměnu v silného mezinárodního hráče s globálními ambicemi.
Chtějte víc nejen od svých úspor
Družstevní záložna CREDITAS po dvaceti letech působení ve finančním sektoru získala bankovní licenci. V souvislosti s transformací záložny na Banku CREDITAS vznikla potřeba rebrandingu, který by podpořil proměnu společnosti v plnohodnotnou a důvěryhodnou bankovní instituci.
Zážitek pro mazlíčky i páníčky
Maloobchodní síť chovatelských potřeb Super zoo se rozhodla posílit své postavení jedničky na trhu. Nová vizuální identita a redesign prodejen významně podpořili expanzi společnosti. Svým zákazníkům tak výrazně zpříjemnili nákupní proces a podpořili jejich loajalitu ke značce. Celkový počet prodejen Super zoo v Česku stoupl na 130 a tržby se zvýšily v průměru o 27 %.
Vizuální stavebnice pro stavební společnost SYNER
Stavebně - inženýrská společnost SYNER postavená na principech rodinné firmy za 30 let své existence vyrostla do jednoho z největších hráčů ve svém oboru na českém trhu. Má na kontě téměř 700 staveb v Česku i v zahraničí. Cílem redesignu bylo zatraktivnit prezentaci firmy i sjednotit komunikaci holdingu SYNER Group. Zmodernizovali jsme logo a navrhli výraznou a snadno identifikovatelné vizuální identitu při zachování návaznosti na původní značku především v barevnosti.
Český basketbal nemluví jen česky
Jak by měla vypadat komunikační značka a vizuální styl zastřešující národní basketbalovou federaci i českou reprezentaci, která chce těžit z domácích i mezinárodních úspěchů? Jak vyjádřit charakter, který dává vyniknout individualitám schopným pracovat pro tým? Jak vystihnout inteligenci, kreativitu, sebevědomí a další vlastnosti, které mění sport na životní styl?
Lépe vypadat, lépe prodávat
Řetězec drogerií Teta po dvaceti letech působení na trhu nastartoval k mohutné expanzi své maloobchodní sítě do velkých a krajských měst. Klíčem bylo navození příjemného zážitku z nakupování. Nový koncept podpořil celkový rebranding a redesign prodejních míst. Naše vizuální řešení, založené na žensky citlivé harmonii barev, tvarů a písma a nový koncept prodejen přinesly okamžitě skokový nárůst tržeb v průměru o 28 % na prodejnu.
Volejbal vítězí
Český volejbalový svaz (ČVS), který je již téměř sto let garantem rozvoje volejbalu na našem území, se v roce 2018 představil pod novým názvem Český volejbal a s novým logem i vizuální identitou. Hlavním důvodem redesignu byla potřeba sjednotit a modernizovat podobu prezentace českého volejbalu na profesionální a amatérské úrovni a vstoupit tak do podvědomí veřejnosti jako atraktivní, dynamický a přátelský sport.
Rychlé a dostupné půjčky pro každého
Společnost Home Credit byla založena v roce 1997 a zpočátku poskytovala výhradně úvěry na nákup spotřební elektroniky. Postupem času se z malé firmy z Hustopečí stal jeden z předních poskytovatelů spotřebitelského financování v České republice, který expandoval do dalších zemí a světadílů. Po dvaceti letech úspěšného fungování se společnost rozhodla změnit tvář, aby efektivně komunikovala svou vnitřní proměnu a novou filozofii – vstřícný, přátelský přístup vůči svým zákazníkům.
Když pro léky, tak do Lékárny.cz
Společnost Lékárna.cz vznikla již v roce 1999 jako informační portál o lécích. Jen o pár let později se stala prvním e-shopem svého druhu ve střední Evropě. V roce 2017 se firma rozhodla updatovat svou značku i web, aby tak podpořila svou pozici lídra na trhu. V novém logu je typografický název doplněn o symbol, který díky originálnímu provedení v sobě skrývá různé významy spojené se zdravím.
Pečlivě vybroušená identita
Karlovarská sklárna Moser si za více než 160 let své existence získala světové renomé. Její luxusní nápojové soupravy a křišťálové vázy se objevují na stolech královských rodin i hvězd showbusinessu. Snaha oslovit nové generace movitých zákazníků vedla k redesignu loga a vizuálního stylu, který na tradici navazuje sebevědomým výrazem se zachováním velké pokory a úcty ke sklářskému řemeslu.
Florbal se už neztratí
Česká florbalová unie (ČFbU) se jako první z velkých sportovních svazů rozhodla pro vytvoření nové komunikační značky. V rámci rebrandingu vzniklo nové logo a vizuální identita, postavená na originálním ztvárnění národních symbolů s využitím florbalového tvarosloví jako je čepel florbalové hokejky či mřížka brankářské masky. Novou identitu se podařilo implementovat na všech úrovních od reprezentace po školy, od komunikace po merchandising.
Kohout jako ochránce domova
Rodinná firma z jižních Čech, Betonpres, se u příležitosti 25. výročí od založení rozhodla zmodernizovat svou korporátní identitu, aby tak lépe komunikovala nejen svou dlouholetou tradici české rodinné firmy, ale i kvalitu produkce a proaktivní přístup k zákazníkům. Základem nového vizuální stylu je logo se symbolem kohouta v erbu, který evokuje patrona a ochránce domova.
Dvě zbrojní ikony pod jednou značkou
Česká zbrojovka Group si po akvizici legendárního amerického Coltu změnila jméno na COLT CZ GROUP, aby tak vyjádřila novou strukturu firmy a její mezinárodní charakter. Spolu s novým názvem vzniklo i nové logo a korporátní identita využívající grafické elementy inspirované zbrojním průmyslem, které jsou provedené v elegantní metalické bronzové barvě.
Od dlouholeté tradice k inovaci
Nová korporátní identita pro firmu Omnipol, která se může pyšnit více než osmdesáti pěti lety zkušeností na domácím i zahraničním trhu, vznikla v souvislosti s novou vizí rozvoje firmy a její proměnou na investiční a výrobní skupinu. V novém logu byl zachován původní motiv zeměkoule, ovšem nyní pouze v čistě minimalistickém provedení, které lépe zapadá do vizuální identity nového globálního brandu zaměřeného na inovaci a špičkové high-tech technologie.
Vizuální identita pro 21. století
Švýcarsko-česká společnost Ezpada, která již více než 15 let úspěšně obchoduje s komoditami po celém světě, získala nový vizuální styl a globálně čitelný systém prezentace a komunikace. Kromě inovace loga a vizuálního stylu jsme pro společnost Ezpada zpracovali nový web. Ten svou strukturou, informačním obsahem i grafickým řešením odpovídá významu a postavení firmy jako respektovanému obchodnímu partnerovi a perspektivnímu zaměstnavateli.
Kdy je správný čas na změnu loga a vizuální identity?
1. Podnikání se rozšířilo nebo změnilo
Pokud společnost obohatí svou nabídku o nové produkty či služby nebo se chystá dobýt nový trh. Příkladem může být záložna CREDITAS, která po získání bankovní licence vstoupila na trh jako Banka CREDITAS.
2. Vize firmy se změnila
Proměna nabídky obvykle souvisí s přirozeným vývojem značky. Jakmile změny přerostou až do poslání značky, měly by být reflektovány i v logu a vizuální identitě. Společnost Home Credit po více než 20 letech opustila staré logo s motivem lednice jako symbolem spotřebitelského úvěru, a nahradila ho typografickým logem se zakomponovaným symbolem úsměvu. Ten vyjadřuje vstřícný přístup k zákazníkům.
3. Fúze nebo akvizice
Nově sloučeným firmám může nová vizuální identita posílit image, potvrdit postavení na trhu a také se stát nástrojem komunikace nové struktury a firemní kultury. V takové situaci se ocitl třeba holding Česká zbrojovka Group, který se po akvizici legendárního amerického Coltu rozhodl integrovat nově získanou výrobní značku přímo do svého názvu. Znění COLT CZ GROUP lépe vyjadřuje charakter a mezinárodní význam tohoto uskupení.
4. Oslovení nové cílové skupiny
Pokud společnost rozšiřuje své podnikání do nové demografické oblasti nebo úplně mění svou hlavní cílovou skupinu, bude muset přehodnotit strategii své vizuální identity. Pro řetězec drogerií Teta bylo omlazení značky klíčové nejen kvůli oslovení mladších generací žen, ale také pro expanzi do velkých měst České republiky, kde cílová skupina byla zvyklá na jinou úroveň prezentace a komunikace díky zahraniční konkurenci. Změna přinesla skokový nárůst obratu o více než 28%.
5. Tlak konkurence
Vývoj trhu, tlak konkurentů a analýza jejich strategie mohou být silným impulsem k nezbytným inovacím. Své o tom ví i průkopník na poli internetových obchodů s farmaceutickým zbožím — Lékárna.cz, která se proti konkurenci vymezila rozsáhlým redesignem od loga až po web.
6. Zastaralost vizuální identity
Loga mnoha společností byla vytvořena v 90. letech a jejich estetika i celkový dojem se ve vysoce konkurenčním prostředí může stát vážným handicapem. Zastaralý design pravděpodobně již nebude v souladu s postavením společnosti na trhu ani se strategií jejího dalšího rozvoje. Pro radikální modernizaci se rozhodla třeba společnost Betonpres, které Dynamo nově definovalo příběh značky i positioning a po 25 letech od založení vyvinulo této rodinné firmě zcela nový corporate identity design.
Pokud máte pochybnosti o svém logu, ale nevíte, zda a jak jej inovovat, zpracování studie redesignu od Dynama je řešením právě pro Vás.
Michal Richtr
+420 603 459 802
michal@dynamodesign.cz