Air Bank
Air Bank
I banku můžete mít rádi.
Klient
Skupina PPF, jedna z největších investičních a finančních skupin ve střední a východní Evropě, se rozhodla v roce 2011 vstoupit na český retailový trh s novou bankou. PPF využila neschopnosti velkých konzervativních bank reagovat na aktuální potřeby svých klientů a nabídla lidem nový model bankovnictví založený na jednoduchosti a transparentnosti.
Zadání
Důležitým partnerem při přípravách vstupu nové banky na trh byla agentura Ogilvy & Mather, která nový brand vyvíjela. Z této spolupráce vzešel název a klíčová slova definující Air Bank jako banku nové generace, která je srozumitelná, otevřená a přátelská na rozdíl od komplikované byrokracie tradičních institucí. Naším úkolem bylo vytvořit sebvědomou vizuální identitu pro tento progresivní bankovní ústav, který mimo jiné vystihuje i claim "I banku můžete mít rádi."
Přístup
Na základě rozsáhlé rešerše vizuálních stylů v bankovním segmentu a analýze cílové skupiny jsme chtěli připravit návrh, který by byl výrazně odlišný a v segmentu neočekávatelný. Naším cílem bylo vytvořit co nejvíce jasný, složitými symboly nekomplikovaný a otevřený design. Barevné konvence v prezentaci bank jsme převrátili naruby a namísto tradičně využívaných modrých nebo červených odstínů jsme hledali svěží a moderní výraz. Jít proti proudu zavedených klišé se u klienta setkalo s úspěchem.
Výsledek
Vznikla jednoduchá typografická značka ozvláštněná o zelené lomítko mezi slovy. Jedinečnost vizuální identity Air Bank podporuje i nezvyklá kombinace barev, svěží zelené a černé, které nemají v českém bankovnictví obdobu. Práce pro Air bank byla zajímavá také v rozsahu. Unikátním počinem bylo vytvoření doplňkového korporátního písma pro účely komunikačních tiskovin a kampaní a rozsáhlá sada piktogramů, které významně posilují dojem jednotné vizuální komunikace Air Bank.
Pro Air Bank jsme navrhli a zpracovali kompletní sadu tiskovin včetně výpisů z účtu, smlouv, ceníků a formulářů.
„Tým Dynama při tvorbě značky a vizuálního stylu Air Bank výborně pochopil a ztvárnil naši vizi unikátní nové banky. I díky této spolupráci a kvalitnímu výsledku předčil vstup Air Bank na trh veškerá očekávání. Dnes víme, že design je jedním z klíčových pilířů našeho úspěchu.“
— Jakub Petřina, ředitel marketingu Air Bank
Dle výzkumu mezi klienty je design jedním ze základních atributů Air Bank a výrazně přispívá k budování pozitivní image banky.
Ve spolupráci s grafologem jsme digitalizovali speciální typ psacího písma, které má několik alterantivních znaků s cílem zajistit maximální efekt ručně psaného písma.